tirsdag den 26. januar 2010

tasken

Jeg har en lille bøtte englesang i tasken
den ligger og rasler rundt
sammen med et kys
et kys jeg engang stjal fra en fyr
med lange brune krøller på en banegård
lige inden toget til Jylland

et sted i min taske har jeg også gemt en lille æske
en af de der små æsker man har mintpastiller i
hvis man har dårlig ånde men
der er ikke nogen mintpastiller i for
den er fyldt med luft
luft jeg har opsnappet mellem os
når vi griner
så har jeg en lille bitte smule latter
til når alle mine æsker ellers
lugter langt væk af gråd

i min taske ligger der en kuglepen
og et stykke papir men
der er ikke nogen ord på
for alle mine ord er faldet ud
igennem hullet i min lomme som
jeg aldrig nogensinde fik syet fordi
jeg stak mig på nålen og
jeg undgår helst smerte

i min anden lomme har jeg en lille dims
der nogle gange vibrerer og
det lyder måske en lille smule seksuelt men
jeg har altså en lille dims der vibrerer i min lomme
når den vibrerer så plejer det at være fordi der er noget
du vil fortælle mig men
nogle gange vibrerer den lille dims i min lomme fordi
Berlingske Tidende vil fortælle mig
at der er en eller anden der er blevet skudt i Irak eller
fordi min mor vil fortælle mig at vi skal have
frikadeller til aftensmad eller fordi
biblioteket vil fortælle mig at jeg har fået en bøde på 48 kroner for en bog
jeg ikke kan huske at jeg har lånt

jeg har en kabale i min lomme
en lille virtuel kabale der
slet ikke er der i virkeligheden
så når verden kører for stærkt eller larmer eller
kører ud af en tangent hvor jeg
ikke har lyst til at løbe med så
kan jeg lægge en kabale for
jeg har en kabale i min lomme

ved siden af kabalen ligger der
et stykke rockmusik så
når verden bliver for stille eller
når verden lyder ubehageligt så
kan jeg høre rockmusik for
jeg har et stykke rockmusik i lommen
hvilket jeg sætter pris på

men endnu bedre er det hvis
jeg kan tømme lommerne og
smide tasken og gå
uden at behøve at tage en lille æske latter med mig
ud i verden
fordi jeg har min latter selv

og endnu bedre er det
hvis jeg kan tømme lommerne og
smide tasken og gå
uden at behøve at tage en lille bøtte englesang med mig
ud i verden
fordi jeg selv tør synge

men alt det
det er jo bare de drømme jeg
bærer med mig i en lille æske

og den allerallerbedste drøm det er
når den lille dims jeg har i lommen
den vibrerer og
det ikke er fordi min mor
vil fortælle mig at vi skal have frikadeller til middag eller
fordi at der er en eller anden der er blevet skudt i Irak eller
fordi jeg skylder 48 kroner for en bog jeg
stadig ikke kan huske at jeg har lånt og aldrig afleveret men
fordi du vil fortælle

at du elsker mig....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar