tirsdag den 26. januar 2010

Hvem er du?

Du er måske
en af de tilfældige stemmer
der griner et sted bag mig i bussen
du er måske
den ene af to personer der mødes
under en lygtepæl og
den ene af dem har en cigaret i hånden og
den anden har lige mistet sit job og de
har ikke noget som helst med hinanden at gøre
hverken før eller efter det øjeblik
hvor de mødes under en lygtepæl
du er måske ejeren af en blyant der
lige har skrevet et brev til den du elsker og
du er måske hende der samler et brev op
fra gulvtæppet lige under din brevsprække og ser
at det er et til brev fra ham der
der bliver ved med at sende breve til dig
selvom du ville ønske han lod være fordi
han simpelthen bare er helt vildt klam og
og du er måske ansigtet bag den næse der
trækker sig en lille smule sammen ved lugten
af den gamle dame der lige har sat sig
foran dig i bussen og du er
du er måske den gamle dame der lugter
du er måske buschaufføren i bussen hvor
der er en tilfældig stemme der griner og
og en tilfældig person der stiger ud og
tænder sin cigaret og møder en der lige har mistet sit job
under en lygtepæl
og du er måske buschaufføren i bussen hvor
der stiger en gammel dame ind der lugter og
sætter sig foran en der har en næse der
trækker sig en lille smule sammen ved
lugten af hende men alligevel smiler
høfligt
du er måske manden der sidder i den røde Volvo
lige bagved bussen og som er skide irriteret
over den åndssvage bus der kører lige foran og
du er måske hans kone der sidder ved siden af
og er skide irriteret over at han bliver ved
med at spille opera på anlægget i bilen for
der er ikke noget værre end opera i verden og
det minder dig også en lille smule om den der
tur til Italien der slet ikke blev så god
som du havde tænkt dig den og
du er måske tjeneren på restauranten i Italien
som en engang for længe siden måske var skyld i
at der var en dame der er gift med en mand i
en rød Volvo bagved en bus der fik
madforgiftning og det var ikke med vilje og
du er måske tjenerens exkæreste der
lige nu overvejer om du har lyst til at have sex
med ham der med det grimme overskæg som
jo egentlig faktisk er lidt sød og
du er måske ham med det grimme overskæg som
jo egentlig faktisk er lidt sød og måske
måske så er du på vej ind i en bus
lige bagved en gammel dame
der lugter du er måske på vej ind i en bus der
holder foran en rød Volvo hvor
der er en eller anden der hører opera og
måske så er du bare et af de tilfældige mennesker
jeg møder på gaden hver dag
og slet ikke opdager og
måske er du en af dem jeg rent faktisk lægger mærke til
og så glemmer igen måske
er du en jeg kendte en gang eller måske
er du en jeg troede at jeg kendte engang
måske er du en jeg engang kommer til at kende
måske er du en jeg engang kommer til at hade eller
en jeg engang kommer til at elske måske
måske er du en jeg engang elskede måske
er du en der engang elskede mig
uden at jeg opdagede det...

hvem er du?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar