onsdag den 13. januar 2010

Man behøver ikke være rigtig for at være i kredsløb om Solen

Pluto
planeten pluto befinder sig i dette øjeblik
4435.353.633 km fra jordens overflade og
Pluto er ikke en planet men en dværgplanet jeg
er ikke et rigtigt voxent menneske men jeg
er i kredsløb om solen med
den jordklump jeg bor på jeg
er ikke et rigtigt voxent menneske jeg er
en helt masse celler der har besluttet sig for
at danne kollektiv de producerer blod og bumser og
afføring og
nogen gange producerer de tårer og
vredesudbrud og ufatteligt store
mængder af AAARGH! jeg
er en hel masse cytoplasma jeg
er ikke et rigtigt voxent menneske jeg
er ikke sikker på at jeg helt forstår princippet i
hvor langt der egentlig er til Pluto
dværgplaneten Pluto jeg
er ikke et rigtigt voxent menneske men
mine ører er i stand til at opfatte lyden af
resonansfrekvensen der frembringes ved snedriver der
hober sig op på en måde der
slet ikke er kronologisk nok til
at blive skrevet ned og forstået
af mennesker jeg
er ikke et rigtigt voxent menneske men
jeg har hænder der fægter vildt i det
tomrum der indkapsler mig jeg
er ikke sikker på at jeg helt forstår princippet i
hvor langt der egentlig er til den
nærmeste væg eller hvor mange
snedriver der skal til for at overdøve lyden
af fyn som det lyder
om natten
jeg er ikke et rigtigt voxent menneske
og jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår princippet i
hvad fynboer egentlig laver om natten og
hvorfor både jeg og dværgplaneten Pluto er
i kredsløb om solen og
hvad ordet cytoplasma egentlig betyder
jeg er ikke et rigtigt voxent menneske
selv om det står i mit pas
og selvom jeg er i kredsløb om solen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar