tirsdag den 19. januar 2010

Jeg kan ikke stave til den titel jeg egentlig ville give det her digt...

Hvis man spiser chokolade
forbygger det nervøse sammenbrud
hvis altså kakaoprocenten er over 70
men er der renter på sammenbrud og
hvad er kvadratroden af angst?
33√mørke sin(gråd) ? jeg
har lige lært mig renteformlen og
at synge en sang på japansk men
jeg kender ikke nogen der kommer
fra Japan
og jeg kender en remse på tysk
om noget med henførende stedord og
jeg kender ham og hende og jeg kender
en der græder lige nu jeg kender
en der har brug for hjælp
til at klare matematikken og livet
jeg kender en der har hørt om nogen
der lever på randen af ingenting og
har brug for hjælp til at overleve
jeg kender en der er bange og jeg kender
en der har brug for en hånd at holde i
men jeg kender ikke nogen der har
brug for en remse om de henførende stedord
på tysk
og mens kloden kollapser under mig
og under menneskeheden og trykket af
krig og krise og bekymringer og
Co2 og informationer og
mennesker kæmper mod hinanden og
kæmper mod krisen og tankerne
kæmper jeg med at forstå
hvad ordet Hoffnungslosigkeit betyder

2 kommentarer:

  1. Der er et godt flow i teksten og en god blanding mellem det nære og det fjerne. i det hele taget er dine overlap rigtig gode. slutningen behøver slet ikke komme så tidligt... ;-)

    SvarSlet