onsdag den 23. marts 2011

En til teenager

Jeg er jo egentlig bare en til teenager
en til af de der teenagere med Allstars og Mac
en til af de der skideligegydige teenagere
der går rundt og træder verden flad
jeg er jo egentlig bare en til
en til teenager der manger en grund til at græde
noget at kæmpe for og noget at sige nej til
jeg siger nej til Udstopning af Knut
jeg siger nej til giftige stoffer
i det legetøj jeg køber til min lille grandfætter
jeg siger nej til fysik på B niveau
jeg siger nej
nej jeg er ikke noget særligt
jeg er jo bare en til teenager
en til teenager der går og bruger ilt
en til teenager der går i den forkerte retning
en til teenager der er faret vild
en til der går og går og ikke ved hvor jeg skal hen
en til teenager der går i vejen
for sig selv og de andre teenagere
en til teenager med ømme fødder
ømme følelser ømme fingre
en til teenager
en til traumatiseret tragisk totalt ligeglad teenager
en til teenager
der kæmper
jeg kæmper for mere kage
jeg kæmper for Tysk på A niveau
jeg kæmper for kæmpepandaen
jeg kæmper
jeg kæmper for at blive noget særligt
jeg er jo bare en til teenager
en til teenager der har alt for mange ord
og alt for lidt at sige
og alt for meget at fortælle og slet ikke ord nok
og ord nok på nok sprog
og ord der er lange nok og kloge nok
og moderne nok og nice nok og
ordenlige ord og orden i ordene og ord
uden på og inden i
og en til teenager med maske
med masseproduceret tøj og pandehåret ned foran ansigtet
en til teenager der er bange for sin egen skygge
og for mørket og fremtiden og sig selv
og alle de andre teenagere
en til teenager
der græder
jeg græder fordi Knut er død
jeg græder fordi jeg ikke forstår biologi
jeg græder fordi du græder
jeg græder
jeg græder fordi jeg ikke er noget særligt
jeg er jo bare en til teenager
en til teenager der ikke har opdaget
at jeg er en til teenager
som er helt og aldeles unik

Ingen kommentarer:

Send en kommentar