søndag den 27. marts 2011

Alt det vi har til fælles

Vi har hverken tid eller rum tilfælles
du og jeg
vi har ikke noget der existerer
vi har markerne udenfor og himlen som er blå i dag
og Odense banegård og måske
måske har vi Lillebæltsbroen og havet et sted under os
vi har ikke noget tilfælles
du og jeg
vi har togbilletter og svedige håndflader
og måske
måske har vi begge to en destination
vi har togsæderne og salgsvognen
og lyden af en eller anden der bladrer i avisen fra i går
vi har hverken ord eller tanker tilfælles
du og jeg
vi har menneskeligheden og fødder og arme og drømme
vi har forbipasserende tog og en fortid begge to
og måske
måske kommer vi begge to et eller andet sted fra
måske har vi begge to en historie at fortælle
måske måske mangler du også en at fortælle din historie til
men vi har hverken sprog eller historie tilfælles
du og jeg
vi har sko og tasker og buxer og vores egen selviscenesættelse
vi har noget vi skal og noget vi skal undgå
og måske
måske har vi noget vi skal huske begge to
måske er der noget vi begge to gerne vil glemme
men vi har hverken minder eller fremtid tilfælles
du og jeg
vi har måske en fremtidig ven i hinanden
vi har måske noget at tale om
vi kunne måske hilse på hinanden?
Men vi har Odense banegård tilfælles
og dér stiger du af

Ingen kommentarer:

Send en kommentar