tirsdag den 26. april 2011

Hvor har du gemt dig?

Jeg har plantet solsikker ved den sydvendte mur
jeg har set en mælkebøtte ved muren mod nord
helt inde bag brændeskuret
hvor solen aldrig helt kommer ind
jeg har mødt et andet menneske engang
ved siden af hoveddøren
i muren mod vest
vi så solen gå ned sammen
men rørte ikke ven hinanden
jeg har stået engang med ryggen mod en mur
og blikket mod øst
jeg stod der hele natten og ventede på solen
jeg stod der hele dagen og mærkede et regnvejr
jeg har gået hele vejen rundt om huset
men jeg har ikke fundet dig

Jeg har plukket en smørblomst et sted lidt nord for denne her by
jeg har badet i havet mod syd
men det var koldt
for havet ligger nord for syden men syd for mig
jeg har købt en is og en gave til en
jeg ikke kender længere
et sted i en lille butik øst for min by
en lille butik hvorfra man kunne høre kirkeklokker
og langt mod vest
har jeg gået tur
med en jeg aldrig rigtigt kom til at tale med
vi gik hele natten og ledte efter solen
vi gik hele dagen og blev våde i et regnvejr
jeg har gået hele vejen rundt om byen
men jeg har ikke fundet dig

Jeg har fløjet på vinger af metal
så langt sydpå
at stjernehimlen ikke var den samme
jeg har gået så langt som vest
at vinden forsøgte ihærdigt
at blæse mig tilbage østpå
så snart mine støvlesnuder rørte havet
jeg har været i en snestorm
jeg har kælket i en sommernat
nord for alle byer med et navn
jeg har været øst for alle mure
øst for alle grænser
jeg har hoppet over grænsen
mellem øst og vest
med en jeg stadig husker navnet på
jeg har været rundt i hele verden
men jeg har ikke fundet dig

hvor gemmer du dig her til aften?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar