onsdag den 28. april 2010

Mindegangen (Gymnasiet i Kalundborg)

mine sko og blyanterne i min taske
vandrer langs vægge og paneler
mine øjne kaster blikke på
fremmede ansigter
forsvundet i en glemt tid
der engang var minder for nogen
der selv er forsvundet her
deres grinende øjne
følger mine skridt under
deres hatte af håb
de er fortidsbilleder
af min fremtid
de havde verden for sig
de er her ikke mere jeg
vil aldrig kende deres navne

de fordamper og lægger sig
som et tyndt og gennemsigtigt lag
uden på min atmosfære
ukendt men endnu ikke glemt
da jeg åbner døren og forsvinder
fra mindernes gang

udenfor er det forår
lidt endnu

(Gangen med de mange billeder
Gymnasiet i Kalundborg
klokken lidt over 3
en forårseftermiddag 2010
endnu før eksamen)

Regitze J. Worsøe (netop nu 1.K)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar