onsdag den 23. maj 2012

vs

 Din stemme er våbengny på afstand
marcherende fødder bag en skov
skælvende mure
bomber sekundet før de falder
en finanskrise under opsejling
jeg er en skygge i hjørnet
smuds på tapetet
med vat og jazz i ørene
druknet i din dundren

Dine hænder er estragon
nyfældede træer
rågeskrig under stormvejrsskyer
grundfjelde der spintres
galaxer der sprænges
i kvælende brag
jeg er en skovbund et
skrøbeligt økosystem et
fugtigt tefilter
drattet ned i dine dansetrin

Dine øjne er gotiske svaj
synkretisme i højt tempo
fandenivoldskhed på regnvejrsdage
den konstante summen af menneskemængde
og temperaturer der nærmer sig stormstyrke
jeg er netop begyndt at vokse
stadig fascineret af
at jeg har lige mange fingre på hver hånd
måbende faldende
disintegreret i din døvhed

Det er ikke dig vs mig
det er et spørgsmål om der er ilt nok
til at vi begge kan skrige

Ingen kommentarer:

Send en kommentar