tirsdag den 19. juli 2011

Åbent brev til min hemmelige beundrer

Jeg forlod ham ikke for din skyld
jeg forlod ham for konduktøren
på færgen over Bodensee for Oscar
på McDonalds i Madrid for
en mand der går med butterfly og fez
jeg forlod ham ikke for din skyld
jeg forlod ham for ham
der spiller Vincent i Bones og
hvis jeg havde været bare
en lille bitte smule ældre (end min mor)
havde jeg forladt ham for James Dean
men det havde sådan set ikke noget med dig at gøre
det har aldrig nogen sinde haft noget med dig at gøre og
det er stadig ikke for din skyld
at jeg smiler
det er fordi jeg kan fordi jeg har lyst fordi solen står op
og for min skyld
for det er jo ikke dig
jeg går og skriver digte til...
det er ikke dig jeg drømmer om når jeg sover
i toget
under TV-avisen
over eftermiddagsteen
det er ikke dig det handler om
det er ikke dig der er mit plot
det handler om Sydsudan
om Gadaffi og amerikanerne
det handler om aftensmaden og den sidste nye Harry Potter film
det handler om alle muglige andre ting
og det aller sidste det kommer til at handle om er dig
for det handler om mig nu
det handler om mig og min fortid min fremtid og om alle dem
jeg endnu ikke har forladt
for din skyld
og for Oscar og James Dean
det er jo ikke dig jeg går og skriver breve til
det er ikke dig jeg har følelser for
det er tiden og tankerne og tuc kiks og
tonsvis af mennesker jeg endnu ikke har mødt
jeg er her ikke for din skyld
ikke endnu
måske er det mest fordi
jeg endnu ikke ved at du eksisterer
for min skyld

Ingen kommentarer:

Send en kommentar