lørdag den 5. februar 2011

Farveblind

Der er aldrig nogen sinde nogen
der har forsøgt at lære mig
at verden er lyserød
de lærte mig farverne og jeg kunne se
at det meste af den bare er grå
de lærte mig at rød
betyder kærlighed
kommunisme
og blod
de lærte mig at blå
er den farve som håbet og himlen har
de lærte mig farverne og jeg kunne se
at himlen for det meste bare er grå
der er aldrig nogen sinde nogen
der har forsøgt at lære mig
at verden er sort/hvid
de lærte mig farverne og jeg kunne se
at den for det meste bare er grå
de lærte mig
at intet mennesker er helt og aldeles farveløs
de lærte mig at farverne er over alt
de lærte mig farverne og jeg kunne se
at de fleste bare var grå
der var aldrig nogen sinde nogen der lærte mig
hvilke farver der ikke bør blandes
de lærte mig farverne
og jeg troede
at det meste bare var gråt
de lærte mig farverne men aldrig
at male

Ingen kommentarer:

Send en kommentar