tirsdag den 21. december 2010

mine planer for i nat

Jeg har opgivet alle planer om at sove i nat
i stedet har jeg sat mig for at
afmontere samtlige surrealiste drømme
i min underbevidst hed
det skal ske ved intens terpning
af Finlands historie
og Heinrich Von Kleist

Jeg har for længst opgivet alle planer
om at forstå hvert eneste ord jeg
omgiver mig med
jeg har besluttet mig for
at undgå at opdage
hvad det egentlig er der gør ondt i nat
har jeg i stedet tænkt mig at
afsøge hver eneste krog af denne dimension
for små lykkelige solstrejf

jeg har for længe længe siden opgivet alle planer
om at finde indre ro i denne nat
jeg har planlagt at gennemskue
mørkets konsistens
og ganske ganske stille bekæmpe en hver trang
til at danse og skrige noget klogt
jeg har sat mig for at beklæde disse vægge
med store ord jeg ikke selv har fundet på

jeg har opgivet alle planer om at føre mine planer ud i livet
i stedet vil jeg spendere denne nat
søvnløst vandrende mellem
væggen og den kønsløse lyd af vækkeuret i min vindueskarm
jeg har planer om at prøve på at lære
at trække vejret lige som dig
så jeg kan sove og bilde mig selv ind
at du rent faktisk er her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar