tirsdag den 9. februar 2010

det er ikke fordi du er mit mareridt

Det er ikke en straf
fra en selvopfunden gudeskikkelse
det er ikke fordi jeg løj
for dig hele natten og
hele vinteren engang
for længe siden
det er ikke fordi det muligvis gør
ondt på dig når jeg bliver ved med
at skrive til mig selv at det er mig
der er katalysator på din smerte
det er ikke et angreb fra rumvæsner
det er ikke et forsøg på at nedbryde mig selv eller
gnavere der infiltrerer min hjerne
det er ikke fordi vi sammen danner
multikøn men ikke er kønne
det er ikke fordi vi prøver
at være noget vi ikke er
det er ikke fordi jeg ikke
altid stoler på dig når du lyver
det er ikke fordi jeg har vænnet mig til
alle de ansigter der er blevet din maske og
hjælper dig med at male
alle de masker der er blevet dit ansigt
det er ikke fordi jeg stadig lyver
for dig og forsøger at lyve
alle vore problemer til
vandmænd
det er ikke fordi jeg ikke er der
lige så meget som jeg synes jeg burde
være der
for dig

men
det
er
et tilbagevendende mareridt i vågen tilstand
og
det
er
dig der er min hovedperson

Ingen kommentarer:

Send en kommentar